21 Mayıs 2009 Perşembe

Ramazanda Teravih Namazı Nasıl Kılınmalı

Teravih namazı iki veya dörder rekat olarak kılındığı gibi cematle tek başınada ramazan ayında kılınan nafile namazlardandır.

Namaz kıldıracak imam: "Niyet ettim Allah rızası için teravih namazını kılmaya, bana uyanlara imam oldum" diye niyet ederek iftitah tekbirini alıp ellerini bağlar.
İmam'ın arkasında kılan cemaat da "Niyet ettim Allah rızası için teravih namazını kılmaya, uydum imama" diyerek niyet eder ve imamın tekbirinden sonra "Allahü Ekber" diyerek tekbir alır ve ellerini bağlar.

Hz.Ömer devrinde bazı sahabelerin yatsı namazından sonra camiden ayrılmayıp namaz kılmalarını görünce Hz.Ömerin isteği ile cemaat ile kılınmaya başlamıştır.

Teravih namazı oruç tutan müslümanlara ayrı bir güzellik verip ibadetin allah'a olan hazlığını artırır. Müslümanlarda sevinç duygularını coşturur. Bunun yanında kaza namazı borçlarımız da varsa kılmamız da çok fayda vardır.

Teravih namazı 20 rekat olup vitir vacip namazından önce başlanır, tamamlandıktan sonra vitir vacip namazı kılınır ve müslümanlar, dağılarak evlernie giderler, diğer ibadetlerini işlerler.

Teravih namazını camide kılmak daha faziletlidir.Peygamber Efendimiz bu konuda şöyle buyurmuştur;

‘’ Faziletine inanarak ve mükâfatını umarak Allah rızası için Ramazan gecelerini ibadetle geçiren (teravih namazını kılan) kimsenin geçmiş günahları bağışlanır’’

Hiç yorum yok: