26 Mayıs 2009 Salı

Ramazan Ayı ve Bayramlaşma Hakkında Bir Hikaye

Ramazan ayın'da çocukluğumda yaşıtlarımla bir keresinde bayramlaşmak için mahalleye çıkmıştım, camiden çıkmış olan babama ras geldim yoksul ve çiftçi olan babamdan bana para vermesini bekliyordum. O da cebinden cuzi miktarda bana para verdi. Çok sevinmiştim, koşarak ablamın yanına gittim ona paramı göstererek tokası olmadığı için bana toka alalım demişti. Ben de bu bayram harçlığımı ablama toka alması için verdim.

Sonra ablamla ben şeker toplamak için çok fakir olan kocası ölmüş bir kadının evine gittik, bize şeker ikram eden bu kadın, bizim başımızı okşamıştı.

Bu bayramlarda yoksul ve kimsesiz insanları düşünmemizi öğretmişti.Tabiki yaş geçtikçe yapacaklarımız ve sorumluluklarımız artıyor eskiden şeker toplardık , harçlık toplardık fakat biz bu görevleri küçüklerimize ,büyüklerimizde kendi görevlerini bizlere vermiştir.Kapımıza gelenleri boş göndermemeliyiz..Allah için tuttuğumuz oruç ayımızın hemen ardından gelen bu mübarek Ramazan Bayramında mutlaka küçükleri ,büyükleri ,yaşlıları ve ailemizle birlikte çevremizdekileride harçlık şeker vs olmadan da olsa bir ziyaretle bile sevindirebiliriz.

Ayrıca çocuklar camiden kovulmamalıdır.Bazen safların arasında koşuşan çocuklar var.Fakat halden anlamayan bazı insanlar onların koşturmasından rahatsız olduğu dikkatimizi çekiyor.Çocuklara sert bir dille kızarak onları kaybederiz fakat , onlara daha nazik davranarak namaz bitiminde başlarını okşayarak güler yüzle ‘’ Allah kabul etsin ‘’ demeniz onların hem mutlu hem de yaptığının ne kadar güzel bir şey olduğunu anlamasını sağlayacaktır.Dini eğitimde Ramazan ayı’nın önemi kesinlikle tartışılmaz.Çocuklar için çok büyük bir fırsattır Ramazan Ayı.

Çocuklara daima erken yaşlar da aşılamalısınız dinin ve namazın önemini.Allahını ,yaradanını çok erken yaşta tanımalıdır.Mesela çok küçük yaşlarda ki çocukların bulunduğu ortamda namaz kılmalısınız , onların görebileceği ortamlarda kılmalısınız.Onlar belki daha çok küçük oldukları için oyun sanabilir ve üstünüze atlayabilir fakat kızmayın terslemeyin çünk Peygamber Efendimiz bile bu konuda ;
Çocuklarınız görebileceği yerde namaz kılın.Bu onun zihnine yerleşecek ve daima aklında bir anı olarak kalacak.Mümkün mertebe eşinizle cemaat yaratarak kılmanız en doğrusu olacaktır.Bu şekilde kılınana namazlar da yirmi yedi kat daha fazla sevap kazandıracağını müjdeliyor Peygamber Efendimiz (s.a.v.)

Hiç yorum yok: