16 Haziran 2009 Salı

Ramazan Ayı Paylaşma Ayıdır

Bu ayda fakir ve yoksulların gönlünü almak ve kendi iftarlığı için on çeşit yemek hazırladıysa, en azından bunlardan birkaç çeşit de, fakirler için ayırmalıdır. Halbuki asıl iyilik onlara verdikleri kendininkinden daha üstün olmasa de eşit olmalıdır. Kısaca, mümkün olduğu kadar, kendi iftar ve sahur yemeğimizden fakirlere muhakkak bir pay ayırmalıyız. Sahabi kiram ümmet için, dini yaşamış olan örneklerdir. Dinin her bölümünü o kadar açık bir şekilde yaşayarak göstermişlerdir ki, artık her iyi ameli tatbik etmek için geniş bir yol açılmıştır. Başkalarını da kendine tercih etmek ve dertlere ortak olmak konusunda, o zatlara uyabilmek yürekli kimselerin işidir. Bu hususta yüzlerce, binlerce hadiseyi duyunca hayret etmekten başka yapacak bir şey yoktur.

Örnek olarak bir olayda Ebu Cehm r.a. diyor ki, Yermuk savaşında, ben amcamın oğlunu aramaya çıkmıştım, eğer onda bir hayat eseri varsa, su veririm, elini yüzünü yıkarım diye, bir de su kırması olmuştum. Birden onu yerde uzanmış olarak buldum. Ona su isteyip istemediğini sordum. İstediğini işaretle söyledi. O esnada yanındaki bir yaralı “ah” çekti. Amcamın oğlu suyu içmeden önce, işaretle ona gitmemi söyledi. Onun yanına gidip sorduğumda, susuz olduğunu ve su istediğini anladım, tam o sırada onun yanında ki yaralı da işaretle su istedi. O da suyu içmeden önce yanındakine gitmemi söyledi. Onun yanına ulaşıncaya kadar ruhunu teslim etmişti. Geri dönüp ikinci şahsın yanına varınca, o da vefat etmişti. Tekrar geriye dönüp amca oğlunun yanına geldiğimde, o da Allah’a kavuşmuştu. İşte budur. Sizin Müslüman geçmişlerinizin başkalarını kendilerine tercih etmeleri kendileri susuz can verdiler, ama tanımadıkları halde bir din kardeşinden önce su içmeye razı olmalıdır. Yani Kendi istediğimiz bir şeyi diğer din kardeşimiz için de istemeliyiz.

Hiç yorum yok: